Elfelejtettem a jelszót.
Infomediátor » Hírek
Hogyan vásároljunk biztonságosan az interneten?2006. 06. 22.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint a következő öt dolog a legfontosabb, amire figyelni kell az online vásároláskor:


1. Bizalmas adataink védelme

 

Magukra valamit adó Internet szerkesztők lapjuk nagyon jól látható helyén tüntetik fel közérthető és világosan megfogalmazott személyiségi- adatvédelmi elveiket. Néhány Web oldalon kiderül, hogy az ő személyiségi szabványuk, önszabályozású programokon alapszik. A programok változatosak, de általában az alábbiakra ügyelned kell:

Ne abból induljon ki, hogy ő , a szolgáltató képes, arra hogy meghatározza a én személyiség védelmi szintjeimet. Mindig tudd, hogy  milyen információkat gyűjtöttél, illetve adsz ki magadról és miért teszed mindezt.

Olyan oldalakat keressél, amelyeknek szabályai, vagy személyiségi programjai pl. a regisztrációs esetén lehetővé teszik hogy Te  választhasd meg , mikor és milyen körülmények között, használod személyes adataidat, mennyit kötsz belőle mások orrára ,vagy zárod el mások elől. Legyen gyanús számodra, hogyha olyan adatokat kérnek tőled ami nem tartozik szorosan a vásárláshoz.

 

2. Információk a választékról

 

A jobb társaságok elegendő információt nyújtanak neked a vásárláshoz és ezeket könnyen meg is tudod találni az oldalon. Így biztosan el tudod dönteni, hogy mit akarsz vásárolni, az mennyibe fog kerülni, mennyi időre szól a garancia, és hogy hogyan tudsz kapcsolatba lépni a felelős eladóval, ha problémáid vannak. Ezek az adatok döntő fontosságúak, mert itt most ténylegesen vásárolunk vizuálisan megismert termékeket, és még jó idő fog eltelni addig,  amíg ténylegesen meg is látod vagy használni is fogod azt a terméket vagy szolgáltatást, amit majd meg akarsz vásárolni.

 

3. Információk az eladóról

 

Keresd meg a terméket árusító társaság tényleges címét és telefonszámát. Ezeket általában a „Kapcsolatok„ vagy  „Info” feliratú helyeken találod meg.  Még szükséged lehet rájuk, ha a vásárlás után problémáid támadnak, ezért jobb előre gondolni arra, hogy hogyan fogod az esetleges problémákat orvosolni. Ezek különösen fontos dolgok, ha olyan céggel vagy vállalkozóval kötsz üzletet, aki nincs jelen., hiszen most nem a jól ismert sarki fűszeresnél vásárolsz.  Keres arról információkat, hogy vajon ez a cég tagja e valamilyen áruházi láncnak, vagy esetleg valamilyen fogyasztóbarát tömörülésnek.

Tudd a megvásárolt termék bármilyen hibájáért a boltot üzemeltető cég a felelős! Majd ő kinyomozza ki volt az igazi felelős ez nem a te dolgod, mert te csak ővele állsz szerződéses kapcsolatban.

 

4. Szállítási időpont

 

Kérj visszaigazolást  és biztosan tudd meg, hogy a megvásárolt terméket mikor és hogyan szállítják haza, illetve, hogy a  szolgáltatást mikortól veheted igénybe.

 

5. Biztonság

 

A jó Web-oldalak informálnak arról, mennyire képesek megvédeni a pénzügyi adataidat átvitel illetve tárolás idején. A computered Internet böngészője mindig figyelmeztet arra, hogy mennyire biztonságos adatátvitel szempontjából az az oldal, amit meglátogattál. Vedd szigorúan a figyelmeztetéseket! Keress feltörhetetlen kulcsot vagy zárt lakatot a kereső alsó üzenet sávján.

 

Ha fogyasztóvédelmi problémáid vannak vagy egyszerűen eligazítást szeretnél fogyasztóvédelmi kérdésekben, írj nekünk az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületnek, látogasd meg weboldalunkat.

 

Kapcsolat | Copyright 2004-2008 Inforum