Elfelejtettem a jelszót.
Infomediátor » Hírek
Kérdések az OTP Bank Rt. felé2005. 04. 10.

Az Infomediátorhoz érkezett bejelentések alapján megkerestük az OTP illetékes vezetőit annak érdekében, hogy kielégítő tájékoztatást kapjunk azokról az indokokról, amelyek az eBanking szolgáltatást igénybe vevő felhasználók részére minden előztetes értesítés nélkül az 50 ezer forint feletti átutalásokra kötelezővé tette a Mobil Aláírás egyidejű használatát.


Az OTP-nek feltett kérdések:

Tisztelt OTP Bank RT!

Az OTP Bank 2005. április 5-től előzetes, személyre szóló, direkt értesítés nélkül vezette be azon új szabályát, hogy az OTPdirekt internetes banki szolgáltatás igénybe vételénél napi 50.000.-Ft feletti átutalásokat csak a Mobil Aláírással rendelkező ügyfelek részére teljesítik.

Az Infomediátor, aki az információs társadalom IT felhasználóinak érdekképviseletét látja el – a hozzá érkezett bejelentések alapján – a következő kérdéseket intézi – megnyugtató választ remélve – az OTP Bank illetékeseihez.

1.) Miért kényszerült az OTP –egyedüliként – a hazai e-banking szolgáltatást nyújtó pénzintézetek közül erre a megoldásra?
2.) Sérültek-e a bank ügyfeleinek érdekei internetes csalás révén az OPTdirekt szolgáltatás elindítása óta? Ha igen, mi módon, hány alkalommal és milyen kárt okozva? Mely ügyekben tettek feljelentést a rendőrségen?
3.) Sérült-e a múltban OTP internetes rendszerének biztonsága, hogy ilyen lépés vált szükségessé?
4.) Úgy vélik-e a Bank illetékesei, hogy az alkalmazott biztonsági szabályok
a. bankszámlaszám
b. egyedi azonosító
c. jelszó
d. Verisign titkosítás
nem elegendő a biztonságos üzemhez, hogy egy plussz megoldást is alkalmazni kell?
5.) Mi indokolja a gyors, felkészülési időt sem hagyó lépést?
6.) Miért nem értesítette a Bank megfelelő időben, direkt csatornákon keresztül az ügyfeleket a tervezett Mobil Aláírás bevezetéséről?
7.) Miért érthetetlenek az OTPbank honlapon elérhető információk? Miért nem tájékoztatták az ügyfeleket arról, hogy a tervezett korlátozás milyen körre terjed ki, mit jelent az, hogy „számlakörön kívülre” történő átutalás esetében alkalmazandó a megszorítás? Az állandó átutalási megbízásokat érinti-e az intézkedés?
8.) Miért nincs az OTP call centere „vészhelyzetre” felkészítve, hogy az OTP által meglepetést okozó lépéssel találkozó felhasználó azonnal választ kaphasson a Bank illetékeseitől?
9.) Miért nem létesít az OTP egy olyan webes vagy call centeres felületet arra a célra, hogy az ügyfelek a Mobil Aláírást be tudják szerezni? Miért kell ezért személyesen befáradniuk a bankfiókba?
10.) Hogyan szándékozik az OTP a váratlan intézkedéséből eredő kárt megtéríteni? Lévén előfordulhat, hogy komoly kereskedelmi ügyletek teljesítése csúszik, hitel-törlesztések, adó befizetések kerülnek késedelmesen teljesítésre, az ügyfelek részére komoly kamat- és egyéb a késedelemhez kapcsolódó károk jelentkezhetnek. Amennyiben az OTP a keletkezett károkat csak hosszas peres eljárás után hajlandó megtéríteni, úgy ezzel további komoly veszteséget okoz saját ügyfeleinek.

Kérem, szíveskedjenek a feltett kérdéseket megválaszolni annak érdekében, hogy az Infomediátor a hozzá forduló, az OTP eBanking szolgáltatását igénybe vevő felhasználók számára az érdeküket szolgáló információkat meg tudja adni, és ezzel elősegítse, hogy a hirtelen bevezetett intézkedéssel keletkező károk csökkenhessenek.


Kelt, Budapesten 2005. április 8.


Tisztelettel:


INFOMEDIÁTOR

Kapcsolat | Copyright 2004-2008 Inforum