Elfelejtettem a jelszót.
Infomediátor » Hírek
A netre tolódhatnak a választási kampányok2007. 05. 22.

Az internetes videó olcsó, sokakat ér el, és egyszerűen elkészíthető – ismerte fel az elmúlt hónapokban számos politikus: Tony Blair visszavonuló brit miniszterelnök például így köszöntötte Nicolas Sarkozy francia elnököt megválasztása alkalmából. Szakértők szerint az államfői szinten merőben új kommunikációs csatorna használata általánossá válhat az új évezred kampányaiban.


Az internetes videó egyértelműen beszűrődött a politikai kommunikációba, és egyre tudatosabb, bizonyos értelemben a hagyományosnál hatékonyabb eszközévé válik. A politikai kommunikáció több szempontból hasonló problémákkal küzd az ezredforduló után, mint a reklám, a klasszikus marketingkommunikáció világa, mondta a FigyelőNetnek Fűrész Gábor kommunikációs szakértő.

Az egyik legfontosabb közös probléma az élménytúlkínálat és következményei. Olyan mennyiségű információ, szórakoztató és meggyőző tartalom áll ma már rendelkezésre a tömegkommunikáció legkülönbözőbb csatornáin, sőt tolakodik az életünkbe, hogy a fogyasztók, a nézők képtelenek ezeket mind feldolgozni, értelmezni, felhasználni – állítja a szakértő. Az élménytúlkínálat egyik következménye a nézők számára nem releváns tartalmak öntudatlan – a szelektív figyelem –, vagy éppen teljesen tudatos kerülése. Ezért Fűrész Gábor szerint sem a reklám, sem a politikai kommunikáció megszokott, néhol már unalmas, kiszámítható formái nem tartoznak a választók többségének kifejezett érdeklődési körébe. Így leggyakrabban ezek esnek áldozatul a szelekciós mechanizmusoknak.
A teljes cikket azz FN oldalán olvashatja.
Kapcsolat | Copyright 2004-2008 Inforum