Infomediátor » Hírek
A netre tolódhatnak a választási kampányok | 2007. 05. 22. |
Az internetes videó olcsó, sokakat ér el, és egyszerűen elkészíthető – ismerte fel az elmúlt hónapokban számos politikus: Tony Blair visszavonuló brit miniszterelnök például így köszöntötte Nicolas Sarkozy francia elnököt megválasztása alkalmából. Szakértők szerint az államfői szinten merőben új kommunikációs csatorna használata általánossá válhat az új évezred kampányaiban. | |
Az internetes videó egyértelműen beszűrődött a politikai kommunikációba, és egyre tudatosabb, bizonyos értelemben a hagyományosnál hatékonyabb eszközévé válik. A politikai kommunikáció több szempontból hasonló problémákkal küzd az ezredforduló után, mint a reklám, a klasszikus marketingkommunikáció világa, mondta a FigyelőNetnek Fűrész Gábor kommunikációs szakértő. Az egyik legfontosabb közös probléma az élménytúlkínálat és következményei. Olyan mennyiségű információ, szórakoztató és meggyőző tartalom áll ma már rendelkezésre a tömegkommunikáció legkülönbözőbb csatornáin, sőt tolakodik az életünkbe, hogy a fogyasztók, a nézők képtelenek ezeket mind feldolgozni, értelmezni, felhasználni – állítja a szakértő. Az élménytúlkínálat egyik következménye a nézők számára nem releváns tartalmak öntudatlan – a szelektív figyelem –, vagy éppen teljesen tudatos kerülése. Ezért Fűrész Gábor szerint sem a reklám, sem a politikai kommunikáció megszokott, néhol már unalmas, kiszámítható formái nem tartoznak a választók többségének kifejezett érdeklődési körébe. Így leggyakrabban ezek esnek áldozatul a szelekciós mechanizmusoknak. A teljes cikket azz FN oldalán olvashatja. |