A Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője | 2006. 06. 16. |
Hova fordulhat, ha gondja van a szolgáltatással? | |
• Először mindenképpen a szolgáltatóhoz, akinek 30 napon belül meg kell válaszolnia a panaszt. Ha a szolgáltató ez idő alatt nem válaszol, vagy a sérelmet nem orvosolja, forduljon a HFJK-hoz! • Amennyiben megítélése szerint Önt az előfizetői szerződésében, az ÁSzF-ben, vagy az elektronikus hírközlésre vonatkozó törvényben meghatározott jogaival összefüggésben sérelem érte, vagy fennáll ennek lehetősége; ha panaszát a szolgáltató már kivizsgálta, de Ön a válasszal nem ért egyet – és bírósági eljárást még nem indított –, akkor forduljon a HFJK-hoz! • Ha a szolgáltató nem hárítja el a hibát, vagy a hibaelhárítás után sem megfelelő a szolgáltatás minősége, a Nemzeti Hírközlési Hatóságtól minőségi vizsgálat kérhető. • A szolgáltatási díjak mértékével, változtatásával vagy az ÁSzF-nek a fogyasztókra hátrányos előírásával kapcsolatos problémákkal forduljon a Gazdasági Versenyhivatalhoz! Mit tesz az Ön érdekében a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője? A HFJK intézményét az elektronikus hírközléséről szóló, 2004. januárjában életbe lépett törvény hozta létre. A Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője a Nemzeti Hírközlési Hatóság keretein belül a jelentős fogyasztói kört érintő problémák megoldásán dolgozik, esetenként a társszervekkel együttműködve. A HFJK tevékenységei között szerepel a fogyasztók tájékoztatása annak érdekében, hogy az egyes hírközlési szolgáltatásokat a lehető leghatékonyabban vehessék igénybe. A HFJK valamennyi, a Hivatalába érkező beadványt megvizsgál, majd tájékoztatja a bejelentőt meghatározott jogairól és kötelezettségeiről, és a számára nyitva álló eljárásokról és jogorvoslatokról. A Képviselő a vizsgálata eredményéről illetve a megtett intézkedésről a bejelentőt értesíti. A beadvány alapján a Képviselő intézkedést abban az esetben tehet, ha: • a beadványt az arra jogosult (előfizető vagy meghatalmazott) – lakcímét feltüntetve – nyújtja be; • egyéves határidőn belül; • a kérelmező már élt az (esetleges) egyéb jogorvoslati lehetőségekkel, és a panasz ismételt beadása során a későbbi kérelem a korábbihoz képest új tényeket tartalmaz. Elérhetőségeink: Levélcím: 1525 Budapest Pf. 75. Telefon: 4577-141 Fax: 4577-105 E-mail: hfjkh@nhh.hu További információk a HFJKH honlapján. |