Elfelejtettem a jelszót.
Infomediátor » Hírek » FEBRUÁRTÓL ON LINE VITARENDEZÉS AZ EURÓPAI WEBSHOPOKBAN

 Az Európai Unió valamennyi tagállamában – így Magyarországon is –, valamint Izlandon és Norvégiában működnek a nemzeti Európai Fogyasztói Központok (ECC), amelyek együtt alkotják az Európai Fogyasztói Központok Hálózatát (ECC-NET). Az Európai fogyasztói központ szerepe azokra az esetekre terjed ki, amikor a fogyasztó valamelyik tagállamban egy másik tagállamban működő kereskedőtől vásárol valamit vagy veszi igénybe szolgáltatását. Ezeket nevezzük határon átnyúló vásárlásnak vagy határon átnyúló ügyletnek.

Amíg a szerződés teljesítése az előzetes elképzelései szerint alakul, (például: a vételár megfizetése után időben megkapjuk a terméket, az megfelelő minőségű, illetve meghibásodás esetén a kereskedő teljesíti a jogszabály alapján minket megillető szavatossági jogon alapuló igényünket, stb.), addig elégedetten tapasztaljuk a határon átnyúló vásárlás lehetséges előnyeit, mint például adott esetben az alacsonyabb árat és a hazánkban nehezen beszerezhető termék megvételét. Azonban előfordulhat, hogy a külföldi kereskedő olyan terméket értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amely nem felel meg a szerződésben meghatározott feltételeknek, és amely miatt fogyasztói panasz, fogyasztói jogvita keletkezik. Rendszerint ilyenkor szembesülünk azon nehézségekkel, hogy adott esetben nyelvtudás és jogi ismeretek hiányában hogyan, milyen módon rendezhetjük a felmerült jogvitát a más tagállamban letelepedett kereskedővel. A határon átnyúló egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezésének megkönnyítése érdekében eddig az Európai Fogyasztói Központ ingyenes közreműködését lehetett kérni.
Február közepétől azonban sokkal hatékonyabb, egységes on-line alternatív vitarendezés lesz elérhető a fogyasztók számára.
Az eljárás valódi on-line vitarendezés fog megteremteni az Európai Unió tagállamaiban a határon átnyúló jogviták rendezésére. Amennyiben a panaszos a fogyasztó, úgy a kereskedő köteles az alternatív vitarendező fórum eljárásának aláveti magát, ha a vásárló vállalkozás, akkor a kereskedő dönthet a bíróságon kívüli vitarendezés elfogadásáról vagy elutasításáról. Az eljárások viszonylag rövid határidővel igyekeznek majd hatékony jogorvoslatot nyújtani a viták rendezésére.
Az on-line vitarendezési oldal itt lesz elérhető. 
Kapcsolat | Copyright 2004-2008 Inforum